Jak schudnąć najszybciej?

sport

Jak schudnąć szybko? Bez potrzebie wykonywania dużych i regularnych treningów. Bez wielu godzin spędzonych w siłowni na bieżni, trenażerze czy nowym podobnym urządzeniu. Bez wielogodzinnej drogi na rowerze, zwłaszcza w zimie. Istnieje na ostatnie typowy system – HIIT.

Ten magiczny skrót oznacza: high intensity interval training. Czyli intensywny trening interwałowy. Cały trening jest nie dłużej niż 30 chwili i wydaje dobre rezultaty. Jest wydajną sprawą dla kolarzy próbujących utrzymać formę zimą i biegnących w bungalowu na trenażerze. Potrzebujących złych i popularnych treningów aby zabić monotonię chodzenia w domu.Na czym liczy HIIT? Liczy na przeplataniu krótkich czasów intensywnych ćwiczeń anaerobowych (pisanych na wielkim poziomie intensywności) z przerwami na dużo małe o małej intensywności. Można zastosować każdy rodzaj ćwiczeń: rower, bieganie, aerobik, przysiady, pompki, skakanka.

Na wstępie stosunek intensywnych ćwiczeń do odpoczynku prawdopodobnie stanowić nawet 1:4. Z okresem, jeżeli twoja forma będzie rosnąć, czas odpoczynku można skrócić. Nie winien istnieć zawsze gorszy niż czas wielkiego wysiłku. Poniżej przedstawiam przykład treningu z pojazdem na trenażerze:

1. Zaczynamy od rozgrzewki 3-5 minut spokojnej drogi na głębokim obciążeniu

2. Droga na maximum danych z prawdziwym obciążeniem przez 15 sekund

3. Odpoczynek, niska intensywność, niskie obciążenie – 60 sekund

(Punkt 2 i 3 powtarzasz 11 razy)

4. Rozjazd, niska intensywność, niskie obciążenie – 4 minuty

Wraz ze rozwojem formy wydłużasz intensywne powtórzenia lub skracasz odpoczynek. Możesz też zwiększyć ilość powtórzeń. Miej jednak aby cały trening nie przekraczał 30 minut. W necie odnaleźć można dziesiątki gotowych projektów treningowych. Poniżej jeszcze duży 13 minutowy trening
Magia przeplatania szybkich i łatwych ćwiczeń liczy na ostatnim, że spalasz kalorie nie jedynie w trakcie treningu. Organizm zmuszony do poważnego wysiłku, przerywanego krótkimi odpoczynkami, spala również dużo mocno kalorii po treningu. Ty odpoczywasz lub zwracasz się innymi miejscami, i tłuszcz znika!

HIIT został zaprojektowany z rzeczą o profesjonalnych sportowcach, dla jakich stanowił być najdoskonalszą metodę przygotowań przed zawodami. Po za tym, że daje na ograniczenie ruchu oraz ciekawsze zagospodarowanie czasu, to zwiększa ogromną ilość tlenu którą istnieje w stopniu wchłonąć organizm (VO2 max). To świadczy więcej tlenu dla mięśni dodatkowo ich wydajniejszą i większą pracę. Na tymże znacznie chciałoby profesjonalnym sportowcom. Dobre sukcesy w spalaniu tłuszczu to jakby skutek uboczny.

WAŻNE!!!

HIIT to ekstremalnie wyczerpujący trening. Jeśli prędko nie uprawiałeś sportu lub dużo rzadko, rozpocznij z dłuższych ćwiczeń o małej intensywności. Organizm musi się przyzwyczaić do wysiłku. Osoby pozostające na stałe choroby układu krążenia, po ukończonym zawale również ze grubą nadwagą, powinny zacząć treningi z bardziej przystępnych ćwiczeń.

Możliwość komentowania jest wyłączona.