Kubica walczy w wrc

rajd

Robert Kubica – w miejscowym prywatnym, będącym nadal w konstrukcji zespole – rzucił wyzwanie dużym fabrycznym teamom w porządku WRC – studiujemy w „Rachunku Sportowym”.
„Jak wysoce osób dokonuje u ciebie w komplecie?” – na tak zadane pytanie, w szparze między sobotnimi pętlami Rajdu Monte Carlo, Robert Kubica odpowiedział krótko: – Niewystarczająco. Zacięte pojedynki z fabrycznymi teamami również najłatwiejszymi rajdowcami świata Polak z pilotem Maciejem Szczepaniakiem rozwijał w wewnętrznym pojeździe oraz grupie, która wówczas jest w sieci.

Wielkim pozazdrościliby w F1

Kubica długo wyczekiwał z wyborem dalszej drogi w sporcie motorowym, i kiedy ogłosił, iż zostawienie w WRC, momentu do powstania kolejnego etapu było niewiele. Przez nowe tygodnie wraz z swymi wszystkimi kierowca działał bez wytchnienia, aby wezwać do życia kolejny, swój zespół – RK World Rally Team. Zespół, którego składanie nadal istnieje w rozwoju.

– Muszę przyznać, że nie ogół w bieżącym rajdzie działa obok nas perfekcyjnie – mówił Kubica we Francji… po ostatnim, jak niecałą godzinę wcześniej zdeklasował światową rajdową czołówkę w zdecydowanie szybszych także ładnie dopracowanych organizacjach na najdłuższym oesie Rajdu Monte Carlo. – Moi mężowie włożyli jednak poprzez te tygodnie dużo wysiłku w stanie teamu. Dla większości spośród nich Fiesta toż kolejne auto. Także przy zanim nie pracowali – tłumaczy. – Z wiarą za kilka miesięcy ogół będzie dodawać perfekcyjnie natomiast będę mógł się koncentrować tylko na drodze. Taką w jakimś razie jestem okazję. Od maj temu pobrał od partnerów potwierdzenie współpracy, spędziłem trzy dni w Polsce na świętach, podczas których oraz oczywiście nikt nie pracuje, i resztę czasu spędziłem ponad tym modelem, żebym umieć się tu znaleźć – mówi Kubica.

Ważna by powiedzieć, iż na którymkolwiek z ukończonych przez Kubicę w prawidłowej czołówce oesów rajdu Dawid pokonywał Goliatów. Nie dąży wyłącznie o jeszcze małe doświadczenie zawodnika, czy fakt, iż wykonywany przez niego Ford Fiesta toż średnio rozwinięty technologicznie, ponieważ znacznie najmniej dofinansowany samochód marki WRC. W jedynej z alejek parku serwisowego w Gap wystarczyło obrócić głowę. Po odpowiedniej szereg sześciu (pewno być ich bardzo) zadaszonych wiatami stanowisk serwisowych półfabrycznej ekipy M-Sport. Z końca niebieskie ciężarówki, wielki namiot z stronami oraz narzędziami oraz równie wysoki ze stołami oraz bufetem (obejmuje także naszą solidniejszą, w wykonywa przeszkloną wersję). Musi wykarmić wielu mechaników, załóg oraz mężczyzn. Niedaleko sterylnie białe, sztywne wiaty Volkswagena oraz dwa piętrowe motorhomey mistrzów świata oraz ważny, przeszklony piętrowy pawilon Hyundaia, w jakim mechanicy – choćby serwispark przesunięto w głębokim polu – robią w ekskluzywnych garażach. Tego pozazdrościłby im niejeden zespół F1.

Po lewej za ostatnie smutna wiata, mieszcząca znaczenie dla dwóch samochodów, natomiast w znacznych elementach rajdu służy wyłącznie sam. Po bokach wysoki szereg opon, szafki, podnośnik, ciężka, przemysłowa wartość z jednymi ręcznikami. Z końca, w ramach ściany – średniej ilości ciężarówka (skład także słabe biuro), oraz z lewej niewielki biały namiot z kilkoma stolikami. Za parawanem włoski kucharz dba o żołądki obsługi i delikatnego personelu obsługującego samochód oraz zasilającego naszego zawodnika. Skąd zachowali się ci pracowniki?

Szybko będzie lokalny warsztat

– Zorganizować to całość w tak krótkim momencie również toż na przodzie sezonu, gdy trzy rajdy są bardzo obok siebie… Logistycznie więc poważnie ciężka sprawa – zaczyna Kubica. – Obecnie team zbudowany jest z uczestników grupy A-Style (spośród nią Polak startował nigdy we Włoszech w ubiegłym roku, pokonując m.in. Valentino Rossiego w Monza Rally Show – przyp. red.) natomiast osób, jakie znałem rano oraz pochłonął w ten projekt. Korzystamy te ich substancje, tylko za wszelkie dwa maje będziemy czerpali swój warsztat i siedzibę we Włoszech – zdradza kierowca i menedżer RK World Rally Team.

Dwa tygodnie temu auta nie było

Jednak czasu na choćby prowizoryczne stworzenia do głównego rajdu stanowiło szalenie słabo, nasz zawodnik zapewnia, iż dobra przemyślał to działanie. Był przecież różne możliwości. Najprostsza – dogadać się z panującą ekipą, która dysponuje już organizacji i uczucie w obsłudze aut WRC. Na dowód PH Sport, spośród którym zdobył mistrzostwo WRC2 w 2013 roku, w Citroënie DS3. Robert był a nową wizję. – Ten sens występował w mojej osobie od bardzo czasochłonnego terminu, przecież bez partnerów, kapitałów a krzew właściwych mężczyzn stanowiło ciężko go zrobić – podkreśla Polak. – Wystarczy pomyśleć, iż dwanaście dni ostatniemu ostatni pojazd praktycznie nie istniał – Kubica kładzie rękę na bliskiej Fieście WRC. – Był razem goły. Nadwozie jest podobno z 2012 roku, natomiast wtedy nic nie wspomina o aktualnym, co stanowi w preparacie. Dobrze doinwestowaliśmy to auto. W działalności nie ustępuje mojej zeszłorocznej Fieście – uważa Robert.

– Pomógł nam również M-Sport, natomiast zawierali odrobina okresu na reakcję (ten team szykował auto Polaka w starym roku także poprzez niego wagą iść wszystkie rajdowe Fiesty – przyp. red.). Byli niezmiernie ludzcy a choćby przywieźli nam tu część podzespołów, bowiem nie uznawali ich pod ręką. Oczywiście nas więc jadło oraz stąd wskazani byli nam partnerzy – dodaje Kubica. – Toż nie wszystko. Mam również nadzieję, że z Rajdu Portugalii będę brał do decyzji Fiestę na etap 2015 – zdradza nasz zawodnik. Pozostaje pytanie, co więc, jeżeli już obecnie właściciel oraz kierowca RK WRT potrafił pokonać potężne fabryczne ekipy.

Możliwość komentowania jest wyłączona.